Wednesday, March 11, 2009

1 Ibu bersama 4 anaknya

Sedang aku makan di Cafe aku didatangi oleh seorang roomate ku.. Sahabatku ini ingin meminta kunci bilik daripada aku, kerana tertinggal kunci didalam bilik. sahabatku ini memang dikenali dengan pelupanya.. mungkin disebabkan hari2 yang dilaluinya agak sibuk, menyebabkan kejadian2 seperti ini kerap berlaku. sementara menunggu aku menghabiskan makanan, dia sibuk dengan handsetnya.. bermain sms dengan seseorang. aku tak menghiraukannya, dan terus berusaha untuk menghabiskan makanan dihadapan aku..

Alhamdulillah, rezeki dihadapan telah masuk kedalam perut yang sebentar tadi meminta-minta agar diisikan.. Syukur pada Ilahi.

Setelah urusan di Cafe selesai, kami berdua menapak ke bilik kami.. di dalam perjalanan, kami terserempak dengan benda yang aneh.. apakah itu? hah, mesti suspend nih..

sebenarnya kami telah terserempak dengan sebuah family, 1 ibu & 4 anak.. agak ganjil perbuatan dorang ni coz dengan selamba je dorang membuat rumah di tempat orang meniaga.. siap landing baik punye di tempat tu... 4 anaknya masih kecil dan tidak mengerti apa2.. dunia pun dorang xnampak lagi. kecian bila melihat keadaan famili itu.. (sila tengok di bawah)



Hehe.. seekor ibu kucing & 4 anaknya.. itulah yang kami ketemui..

Setelah peristiwa ini aku saksikan aku berasa bersyukur kerana masih mempunyai famili yang bahagia walaupun sudah tidak ada bergantungan daripada seorang bapa. masih ada rumah yang boleh menumpang teduh, tidak seperti famili kucing nih..

Ya Allah, tanamkanlah dalam diriku rasa bersyukur kepada segala kurniaanMu

0 comments: