Monday, August 24, 2009

Ramadhan kali ini amat berbeza..

Sedih bg my family menyambut Ramadhan kali ini... Tahun lepas kami menyambutnya bersama2 arwah... tapi kali ni tidak lagi... Terlalu byk bezanya Ramadhan kali ni dgn yg seblumnye bg kami sekeluarga... Hanya Allah yg mengerti prasaan kami... Sewaktu berbuka td kami byk berbicara kenangan manis bsama arwah.. Terasa arwah begitu dekat dgn kami... Rindu sgt2...


Setiap kali Ramadhan tibe sebelum nie,
berkotak2 air soya bean favourite abah kt dapur...
Tp kali nie tiada lg susunan kotak2 air soya...

Setiap kali wktu ptg di bulan pose,
abah akan ke bazar membeli kuih muih..
tp kini adik atau imi.. xpun aku n Umi sdiri yg akan ke bazar...

Setiap kali wat air tuk berbuka,
saye n abah akan berebut air batu (ais)..hehe..sweet sgt detik2 tu!
tapi kali nie,tiada lg kedengaran suara abah...sunyi!!

Setiap selang 3 hr pose,
mesti abah mintak umi wat bubur lambuk favourite abah,
tapi kali nie Umi x terdaya nk buat, Umi kate, die jd teringat kt abah..aku mengerti prasaan Umi!

Setiap kali hampir waktu berbuka,
abah dulu yg 1st tunggu depan meja ngan mknan yg tlh tersedia,
tapi kali ni kami same2 menunggu~

Setiap kali sahur,
abah dulu yg bangun panaskan lauk n kejutkan ktorg..
tp kali ni, aku yg kejutkan Umi n yg lain2...

Setiap kali nk dkt raye,
abah akan bwk adik bradik lelaki ku gi shopping baju ry,
tp kali ni Umi sruh diorg beli sdiri...

Setiap kali baju raye aku siap,
aku akan tayang 1 persatu kt abah... mmg aku manja ngan abah!
tapi kali ni & akan dtg, aku akan sntiasa mrindui detik2 itu...

Ya Allah.. Tabahkan hati kami sekeluarga utk mghadapi dugaan ini... Sesungguhnye kami amat merindui arwah.... ;(

Rujukan; Adikku

0 comments: