Wednesday, August 12, 2009

Alhamdulillah...Konvo jugak akhirnya.

Alhamdulillah.. ku panjat kesyukuran pada Mu, YaAllah.. dengan kekuasaan-Mu jua lah kami berjaya mencapai kejayaan ini. Tiada kata2 yang dapat diucapkan pabila ummiku mengucap tahniah padaku seusai tamat majlis konvokesyenku pada 9ogos baru2 ini.. aku amat terharu malah berasa gembira dengan ucapan daripada seorang yang amat berjasa padaku itu.. tiada yang ku inginkan waktu tu melainkan memeluk ummiku... release segala beban dibahu ini. Walaupun begitu hatiku sebak mengenangkan arwah abah yang tidak dapat bersama2 meraikan hari yang bersejarah itu.. teringat kata2 abahku dulu.. "belajarlah elok2, lepas nih abah dan umi datang sekali lagi konvo imi. ini baru diploma".. kata2 yang diucapkan ketika ku menerima segulung diploma pada 3tahun yg lepas. Ketika itu, aku masih ingat.. sambutan konvokesyenku terasa sedikit hambar kerana arwah kurang sihat.. Dan kini yang sedihnya, arwah abah tidak dapat hadir bersama2.. Takdir ALlah, siapa yang tahu.. Ku panjat doa padaNya agar Abah ditempatkan di dalam golongan2 yang soleh.. amin.

Tak ku duga masa berlalu amat pantas.. sudah berakhir jua pengajian ku di universiti. 6 tahun diibaratkan seperti 2,3 hari yang lepas ku rasa.. banyak kenangan ku di bumi UTHM tu.. disana jua la ku belajar erti kehidupan dan perjuangan daripada sahabat2 mahupun pensyarah2. Tanpa mereka takkan ku jadi seperti kini, tanpa mereka ku takkan berdiri seteguh begini.. Terima kasih sahabat2.. Aku bangga menjadi sahabat korang.

Sekarang ni, aku dah menginjak ke dunia baru.. dunia pekerjaan. aku perlu berdikari dan istiqomah dengan apa yang dipelajari sebelum ini.. banyak mehnah dan tribulasi yang perlu ditempuhi.. aku tahu itu.. tapi adakah aku mampu? itulah persoalannya.. Moga2 diriku kuat untuk menghadapinya...

tak banyak idea nak menulis.. Sebelum mengundur diri, suka untuk aku sampaikan ucapan tahniah kepada sahabat2 graduan yang berkonvo pada tahun ini.. tidak kira di UTHM mahupun di universiti2 diluar sana.. Anggaplah dunia yang kita hadapi sebelum ini adalah salah satu liku perjalanan kehidupan kita.. masih banyak liku2 yang kita perlu hadapi kelak.. persiapkanlah diri mu, wahai graduan..!!!

Barisan gambar kenangan buat teman...

3 comments:

Syahida Majid said...

Tahniah tahniah tahniah
Atas kejayaan menuju dunia baru

Takziah takziah takziah
Atas beban yang bakal menggunung

Bila la aku nak kombo neh...

Bila nk nk nikoh??

Akhi Fadhli said...

syukran2.. lumrahlah. makin umur meningkat nih, makin bertambahlah beban yg ditanggung. apatah lagi kalau dh kahwin.. erm, camne yep?

nUrUl HuDa... said...

salam..

tahniah2 dah konvo..

emm kwn nazri ke...?