Friday, March 6, 2009

Ke Arah Syabab yang Terbilang...

Semangat seorang mujahid muda ini kadang2nya seperti lalang... bila ditiup angin ke sebelah kiri, semuanya juga turut ke kiri dan apabila ditiup ke kanan, maka semuanya akan ke kanan.. kekadang jiwa muda ini, bersemangat sehinggakan batu2 yang keras pun dapat dihancurkan dengan hanya menggunakan tangan kosong.. kekadang jiwa muda ini juga akan menjadi lembik seperti lembiknya nestum bayi.. senang dikunyah oleh bayi walaupun yang masih tiada gigi..

Perumpamaan diatas menggambarkan diri ini yang sentiasa berubah... Tidak pernah aku merasa diri ini konsisten pada sesuatu.. kekadang semangat ku memuncak, dan pada masa yang lain pula semangat ku merudum.. Kenapa aku jadi begini? Adakah aku termasuk dikalangan orang2 munafiq...? Ya Allah, jika itu benar... Berikanlah hidayah pada ku agar aku dapat lari dari belenggu ini.. Ya Allah, aku mahu gapai cintamu, bukan murkaMu.. Bantulah HambaMu yang lemah ini... Teguhkanlah hati & jiwa ku dalam menuju RedhaMu.. Jadikanlah aku "Syabab Yg Terbilang"...

0 comments: